08 September 2009

PENYAMUN DI BULAN PUASA






Penghuni Jalan Desaria 3 telah digemparkan oleh kejadian samun yang berlaku awal pagi tadi sekitar jam 4 pagi. Ketua Biro Keselamatan Desaria, Encik Suffian di petik berkata kumpulan penyamun seramai 4 orang itu dipercayai warga Vietnam tiba dari Ampang dengan sebuah teksi dan cuba melakukan samun di salah sebuah rumah yang juga didiami oleh warga Vietnam . Ekoran dari itu , satu pergelutan telah berlaku dan memaksa penjenayah terbabit melarikan diri ke bumbung dan bersembunyi di siling rumah tersebut.

Kesepakatan penghuni Jalan Desaria 3 yang mengepung keseluruhan blok rumah tersebut telah berjaya memastikan tiada penjenayah yang dapat meloloskan diri. Pihak polis yang dimaklumkan tentang kejadian tersebut telah tiba dan berjaya memberkas 3 dari penjenayah tersebut .

Penjenayah ke 4 berjaya ditemui menjelang waktu subuh selang 3 rumah dari tempat rakan mereka di berkas. Tempat persembunyian nya terbongkar apabila penghuni wanita di rumah itu mendapati air yang keluar berkeladak secara luarbiasa dan beliau terus memaklumkan kepada kenalannya . Setelah disiasat , orangramai telah menemui seorang lagi penjenayah bersembunyi di dalam tangki air tersebut. Sebaik dibawa turun beberapa orang awam sempat membelasah penjenayah tersebut untuk melepaskan geram sebelum diserahkan kepada pihak polis.

Keghairahan mencari dan memberkas penjenayah di Jalan Desaria 3 turut menyebabkan kesesakan luarbiasa sehingga ada yang lewat ke pejabat hingga lah jam 10.30 pagi. – (kuah tambah untuk kasi sedap cerita)