21 August 2008

Some serious stuff

Tak dapat tidak saya terpanggil untuk menulis tentang isu sumpah Saiful dan isu dirinya di liwat. Ke arah mana hala tuju politik malaysia hari ini apabila isu2 sebegini diputar dan di beri sebesar2 liputan di malaysia.

Ketika di pejabat dan ketika berada bersama rakan 2 bukan islam masing memperkatakan tentang isu sumpah Saiful. Masing berpendapat Saiful telah mengaibkankan umat Islam dan bangsa melayu, menghina kesucian kitab AlQuraan , memalukan keseluruhan institusi Islam diMalaysia, dan seterusnya memalukan Malaysia dimata dunia walaupun tiada siapa yang nak pandang malaysia walau dengan sebelah mata.

Perkataan liwat bukan lagi menjadi satu taboo seperti dulu2 tetapi telah menjadi satu perkataan lumrah masakini. Apa nak jadi pada umat islam kini? Semakin tersesat kah kita . Semakin desperate untuk mencapai segala2nya sehingga seolah2 matlamat dapat menghalalkan walau apa pun cara diguna untuk memperolehinya. Sama2 kita fikirkan . semoga tuhan memelihara kita dari azab dunia dan akhirat.