05 May 2009

Kumpulan Ronda Di Perlukan !!!!

Para penduduk Desaria di alu2 kan untuk membentuk kumpulan-kumpulan bagi menjalankan aktiviti ronda. Menurut ketua biro keselamatan persatuan penduduk Desaria, Encik Sufian Abdul Rahman, kumpulan kumpulan tersebut boleh dibentuk mengikut jalan masing masing. Ini adalah untuk memudahkan interaksi sesama ahli ronda dan juga memudahkan ahli2 berhubungan antara satu sama lain.

Encik Sufian juga berkata sepanjang bulan Mei ini, jadual telah disusun dan kumpulan kumpulan baru dibentuk akan di jadualkan untuk meronda sepanjang bulan Jun dan Julai.

Majlis pelancaran aktiviti ronda juga telah berlangsung pada pagi Isnin lalu di bangunan surau tambahan surau desaria. Setakat ini sumbangan turut diterima dari individu dan syarikat2 perniagaan dan sebahagiannya digunakan untuk menampung kos peralatan dan juga minuman ahli2 ronda yang bertugas pada setiap malam.

Waktu meronda ini dijadualkan antara jam 1 pagi hingga jam 4 pagi atau bergantung kepada ahli kumpulan tersebut sekiranya mereka ingin meronda lebih lama.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi Encik Sufian di talian 013-3200083 atau Encik Yusof di nombor 019-6241821.